Черниці та коханки: Топ-5 сучасних книжок про минулі гріхи

Минуле, якщо поглянути на нього крізь призму літератури, не дуже відрізняється від сучасного життя. Тобто як колись, так і тепер традиційний набір чеснот і гріхів складає корпус популярних текстів. І не дивно, що нинішні автори вкотре піддають своїх героїв численним випробуванням і спокусам з класичного доробку сивої давнини

Хуана Інес де ла Крус. Світогляд. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2017

Фото з відкритих джерел
Твори, представлені у цьому ошатному виданні, належать до періоду Золотої доби у світовій літературі, а їх авторка – красуня, інтелектуалка і письменниця Хуана Інес де ла Крус – до сузір’я найяскравіших світил пізнього Бароко. Власне, це й була зірка свого часу – найосвіченіша жінка доби, черниця, фрейліна при королівському дворі, так би мовити, штатна авторка вельможного світу, якій замовляли гімни, панегірики, балади та оди. Здавалося, релігійна драматургія з її спадщини мала б нести риси завойовницької політики, якою славилася культура Нової Іспанії (Мексики), що визнавала лише позицію конкістадорів у житті, літературі та мистецтві. Утім, авторка – жінка, і ніщо жіноче їй було не чуже. Тож наразі жіноче свято в літературі триває, і чергові томи зі спадщини видатної мексиканської авторки доби Бароко, вперше перекладені в Україні, демонструють саме жанрове розмаїття у творчому доробку придворної поетки. Поему "Перший сон" вперше написано нею не з партикулярного обов’язку, а для власного задоволення. Єдиний прозовий твір "Відповідь поетеси високоповажній сестрі Філотеї де ла Крус" взагалі довів примхливість її вдачі та характеру, втягнувши у ворожнечу між представниками церковних кіл, які й так давно вже заздрили впливовим зв’язкам сестри Хуани у вищих сферах та її літературній славі.

112 UA, Ігор Бондар-Терещенко, 27.03.2017